Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Hurra!

Av Karin - 5 april 2011 13:44

Solen skiner, det droppar från taken och folk sitter med öppen jacka på cafeér i vårsolen. Jag tycker att alla är så vackra. Hela världen är vacker. Min dotter är vacker. Det skiner om henne. Fast hon har gått upp i vikt så är hon glad. 

Det strålar även om sköterskan när hon ger mej sin gula postitlapp. 400 gr upp!

För andra veckan i rad dessutom.


Hon är ju så mycket mer än kilo och gram. Men just nu är det fokus på detta. Hon hatar när jag frågar ivrigt om hennes vikt för hon säger att då ser jag inte henne utan bara hennes anorexia. Hon smäller lite i bildörren när vi sätter oss i bilen för att köra hemmåt. Men det känns lite som om hon smäller mest för smällandets skull. Jag vill vara glad.


Det känns som om jag fått ny energi. Och den svämmar över även på henne. Jag skruvar upp musiken på radion och sjunger med; "Crazy in love" lalala laaa!


Jag är glad. För vägningen i dag visade 400 gr upp, solen skiner och vi ska klara det här. Det finns inga andra alternativ.

I dag är en bra dag.

 
 
rebecca

rebecca

5 april 2011 16:36

Gud va härligt att höra :D !!

http://reccy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cissi

5 april 2011 17:19

Härligt att ni har en bra dag :)

 
mortuta

mortuta

5 april 2011 18:18

Njut, skratta och le!
Detta är en stund då du samlar kraft och krafsar lite på ytan till det vanliga livet. Andas djupa andetag så att du samlar in den sortens luft i dina lungor. Då finns det kanske lite extra sånt kvar då ni ramlar ner i en grop igen....för det händer ju, det vet vi båda....eller hur?

men....framförallt är jag glad för er skull
Mortuta

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
draw-me

draw-me

6 april 2011 16:57

Åh vad härligt att höra! Jag hoppas att detta fortsätter, för bådas skull!
Kramar till dig och din dotter :)

http://draw-me.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

6 april 2011 21:34

Jag blir varm inombords och så otroligt glad för er skull!!!
Jag hoppas solen fortsätter att skina och att styrkan håller i sig för er båda! Det är värt att kämpa, värt att fira och ni är värda all lycka och glädje!

kram

http://mylife-mydreams.bloggplatsen.se

 
Ingela

Ingela

7 april 2011 20:23

Jag gläds med er! Och önskar så att det bara blir framgång från och med nu. Du skriver så otroligt fängslande, Karin, och du är precis den mamman som verkligen kan utmana monstret och hjälpa till att besegra det. Hoppas du känner min megastyrkande kram! Busan

http://bc-busan.bloggagratis.se

 
Felicia Lundgren

Felicia Lundgren

9 april 2011 19:02

jag försår dig, jag vet hur du känner dig.

http://minsystersliv.bloggplatsen.se

 
erica

erica

10 april 2011 16:51

Helt underbar blogg..Besök gärna min :)

http://ekblaad.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

13 april 2011 16:42

Hej! Har du läst boken "Ta livet av mig, mamma!" skriven av Marianne Käcko? Om inte, så kan jag verkligen rekommendera den! http://www.soderstrom.fi/Book.php?id=1284757374

 
Katarina

Katarina

15 april 2011 10:37

Hej Karin!
Det är med blandade känslor jag läser dina inlägg.
Du skriver fantastiskt bra och förmedlar dina känslor med inlevelse.

Kanske är det just därför det även blir lite jobbigt att läsa.
Minnen väcks. Känslor av virdrigaste panik kommer upp mot ytan......

Trots att jag kallat mig frisk de senaste femton åren, så finns "gubben på axeln" hos mig med jämna mellanrum.
Men nu kan jag med lätthet borsta av honom.
Det är nog något man måste lära sig leva med....

För mig har det alltid varit viktigt med konkreta målbilder.
En fast ram för hur jag vill må och vad jag vill göra, till att börja med ett år i taget.
Och sen väga varje steg i min vardag för att kontrollera att de går mot målen.
Det har gett mig känslor av kontroll och möjlighet att lägga fokus på något annat än just kalorier.

Önskar er all lycka till!

http://endastgossar.bloggplatsen.se

 
felle

felle

22 april 2011 12:58

gillar din blogg. Keep it up!

http://fellelundkvist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 24 januari 2016 09:57

Mamma – till – Anorexia   Förord   I flera år av vårt liv hade anorexian den största platsen, dagar och nätter ägde Anorexian min dotter, mig och vår familj. Under denna kamp, med matscheman och terapisamtal skrev jag ner mina tan...

Av Karin - 23 januari 2016 20:09

Det är tre år sedan jag slutade skriva. Kanske för att det vände. Skrivandet var ett sätt för mig att orka. Nu skriver jag på en bok utifrån bloggen. Jag vill tacka er alla som skrivit till mig och uppmuntrat mig att fortsätta att berätta om hur det ...

Av Karin - 29 september 2013 08:20

Det småduggar ute och vi står i hallen och tar på oss regnkläder för att gå ut med hunden och kanske ta en sväng förbi affären. Ute är det + 5 grader och precis på väg att mörkna. Vi går en stund i tystnad. När vi kommer till övergångsstället får vi ...

Av Karin - 3 november 2011 01:24

Det känns som om vi är på rätt väg.

Av Karin - 11 augusti 2011 10:28

Jag ligger i sängen och läser aftonbladet. Det är en artikel om ätstörningar och anorexia. I vänsterspalten rekommenderar de några bloggar. Jag läser följande text; "Precis när vi kommer fram till bilen så kräks hon. Jag reagerar knappt. Så hemskt....

Presentation

Min dotter håller på att svälta sig själv till döds
Hon, är en skör tunn tråd långt borta från sitt forna jag. Det värsta är den stundtals tomma blicken.

Fråga mig

87 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards